Hos Aefab trivs hyresgästerna

Årets nöjd kundundersökning visar att Aefab är bättre än branschgenomsnittet på alla delområden och att 94,7 % kan rekommendera Aefab som värd och förvaltare.

Vi är oerhört glada över det positiva resultatet från årets nöjd kundundersökning. Resultatet är ett bevis på vårt gemensamma arbete och engagemang för att leverera en god service till våra hyresgäster. Vi kommer fortsätta att arbeta hårt för att vara förstahandsvalet när man söker lägenhet. Hos oss ska man trivas och känna sig välkommen hem, säger Katarina Härner, VD för Aefab.

Nöjd kundundersökningen genomförs varje år av AktivBo. Aefabs hyresgäster svarar att de är mycket nöjda med den service och bemötande som de får. 96,7 % av hyresgästerna har en positiv upplevelse av bemötandet vid felanmälan.

Det här resultatet är ett kvitto på att vårt långsiktiga arbete med att sätta hyresgästen i fokus lönar sig. Vi ser detta som en uppmuntran att fortsätta utveckla och förbättra våra tjänster, så att vi även framöver kan erbjuda en hög standard av boende och service, säger Björn Mårtensson, styrelseordförande för Aefab.

Daniella Matts, Kundansvarig på AktivBo, arbetar tillsammans med Aefab:

Aefab håller en hög servicenivå och har bevisligen en nära relation till sina hyresgäster. Vi ser fina betyg på bemötande- och kundlöftesfrågor. 96,7 % av hyresgästerna har en positiv upplevelse av bemötandet vid felanmälan till exempel. För att nå fina resultat på dessa frågor är bland annat samarbete inom organisationen och engagerade medarbetare viktiga parametrar. Vi vet att Aefab har fokus på detta och bolaget har förstått vikten av att jobba med mjuka värden. Detta återspeglas i form av glada och nöjda hyresgäster, som trivs med sitt boende och sin hyresvärd, och därmed blir värdefulla ambassadörer för bolaget.

Ytterligare upplysningar
Katarina Härner
VD Aefab
Tfn 0271-575 01
E-post: katarina.harner@aefab.se

Senast uppdaterad